Bekey

Het Deense Bekey is in 2004 opgericht als antwoord op het probleem dat logistieke dienstverleners vaak moeilijk toegang hebben tot appartementencomplexen. Leveranciers zijn afhankelijk van bewoners om ze binnen te laten of dienen te beschikken over tientallen, zo niet honderden fysieke sleutels.

Smartphones openen deuren

Uitgangspunt van de nieuwe, revolutionaire oplossing van Bekey was het overbodig maken van deze sleutels met behulp van een mobiele app. Tegenwoordig beschikt iedereen over een smartphone dus waarom zou je die technologie niet gebruiken om te communiceren met een geavanceerd deurslot?De ingenieurs van Bekey gingen met deze uitdaging aan de slag en na een intensieve ontwikkelings- en testfase is het Smart Lock systeem realiteit geworden. Een high-tech systeem waarmee smartphones deuren openen. Smart Lock is zo succesvol gebleken dat het inmiddels is geïnstalleerd in 40% van alle appartementencomplexen in de Deense hoofdstad Kopenhagen.

Ook voor zorgverleners

In 2012 werd de dienstverlening uitgebreid richting zorgorganisaties. Ook zij constateerden al langer dat zorgmedewerkers tientallen voordeursleutels met zich meedroegen, met alle administratieve rompslomp van dien. Om nog maar te zwijgen van de problemen die ontstaan bij verlies of diefstal van sleutels. Het zorgslot van Bekey heeft zich bewezen als dé oplossing voor deze problemen.

10 miljoen deuropeningen

In 2014 bereikte Bekey de mijlpaal van 10 miljoen deuropeningen en momenteel opent Bekey maandelijks 100.000 deuren. Dit is het tastbare resultaat van 11 jaar kennisontwikkeling en waarvan nu ook Nederlandse leveranciers en zorgverleners kunnen profiteren!